top of page
Search
  • Ville Rekola

Mitä vuosi 2022 tuo mukanaan digitaaliseen markkinointiin?


Facebook kehittyy mainosalustana jatkuvasti ja muuttuu uusien trendien ja tarpeiden mukana. Forbesin antaman ennusteen mukaan vuosi 2022 saattaa tuoda mukanaan isojakin muutoksia. Tämä heijastuu digitaalisen markkinoinnin tulevaisuuteen monilla tasoilla.


Yritysten ja brändien kannataakin olla valmiita ottamaan näistä muutoksista kaikki hyöty irti.

Tulevaisuudessa Facebookin pyrkimyksenä on tarjota yhä parempia työkaluja, jotka mahdollistavat ostosten teon verkkokaupoista niin, että käyttäjän ei tarvitse edes poistua Facebookista.


Ominaisuuden taustalla on Facebookissa tapahtuva suora myyti ja henkilöiden sitouttaminen, jotka ovat joko vierailleet sivustollasi tai klikkailleet mainoksiasi. Ovatko nämä joitakin tavoitteitasi mainonnalle?


Facebook- ja Instagram-mainonta soveltuu melkein kaikille yrityksille ja monenlaisiin tarpeisiin. Halusitpa sitten lisää käyttäjiä sovellukseesi tai lisää myyntiä yrityksellesi, Facebook-mainonnan avulla saavutat tavoitteesi.

Tässä 8 digitaalisen markkinoinnin trendiä - joita kannattaa pitää silmällä vuonna 2022


Vuoden 2022 alussa ollaan keskitytty arviomaan tulevan vuoden digitaalisen markkinoinnin parissa tapahtuvia trendejä. Olemme myös tehneet oman arviomme toteutuvista trendeistä.

1. Metan valta

Facebook vaihtoi nimensä virallisesti Metaksi ja yhtiö aikoo tulevaisuudessa kasvattaa valta-asemaansa digitaalisella kentällä ja tämä heijastuu osaltaan digitaalisen markkinoinnin puolelle. Metaverse on termi, joka tarkoittaa virtuaalista ja lisättyä todellisuutta ja siihen Facebook aikoo jatkossa panostaa.

2. Datakohdennetut kampanjat ja ohjelmallinen ostaminen

Mainonnan kohdennuksessa käytettävän datan määrä ja laatu kasvavat entisestään. Kontekstuaalinen kohdentaminen, eli artikkelien sisältöjen ja semanttisten listojen hyödyntäminen tulevat myös aiempaa tärkeämmiksi. Eli jos halutaan tavoittaa vaikkapa fitness urheilijoita, voidaan laittaa mainos fitness aiheiselle sivustolle tai kohdistaa mainos artikkeliryhmään, joka käsittelee fitness urheilua tai laajemmin hyvinvointia.

3. Mobile first-ajattelu vahvistuu entisestään

Mobiilikäyttö on saavuttanut suosionsa huipun, ja erityisesti kuluttajamarkkinoinnissa ajatellaan mobiili edellä mentaliteetilla. Mobiilikäyttö on useilla B2C-toimijoilla 85-90% verkkopalvelun kävijäliikenteestä. Tämä näkyy uusina applikaatioina ja mobiiliin kohdennetun mainonnan keskittämisessä.

4. Liikkuva kuva ja pystyvideo

Videot ja ylipäätään liikkuva kuva tulevat lisääntymään staattisten kuvamainosten rinnalla. Erityisesti sosiaalisen median kanavissa pystyvideo on yleistynyt kovaa vauhtia. Videoiden ei tarvitse olla itsessään sisällöltään raskaita, myös kevyemmillä kuvilla kuvilla saadaan ratkaisuja aikaan.

5. Tuotemainonta ja uudet ominaisuudet

Suoraan myyntiin tähtäävä, taktinen tuotemainonta lisääntyy. Facebookin ja Instagramin tuotemainonta kasvaa ja muutkin uudet ominaisuudet tulevat paremmin hyödynnetyiksi.

6. Vaikuttajamarkkinointi B2B-kentällä

Vaikuttajamarkkinointi jatkaa kasvuaan, myös B2B-puolella. Vaikuttajakampanjat tarjoavat luonnostaan kontekstin ja merkityksen, sillä vaikuttaja luottaa itse mainostamaansa tuotteeseen tai palveluun.

7. SEO ei vaadi kikkailua

Hakukoneoptimointi on yksi vanhimpia ja arvokkaimpia digitaalisen markkinoinnin muotoja. Algoritmit ovat jatkuvasti fiksumpia ja keskittyvät isompiin kokonaisuuksiin, kannattaa ehdottomasti panostaa merkitykselliseen palvelu- ja käyttäjäkokemukseen verkossa.

8. Algoritmi määrää tahdin

Algoritmi näkyy lähes kaikissa digitaalisen markkinoinnin kanavissa – somefeedit, mainokset ja hakukoneoptimoinnit. Algoritmit optimoivat toimintaansa yksinkertaisen asian perusteella: käyttäjäkokemuksen. Siksi se on asia, johon markkinoijien kannattaa ehdottomasti panostaa.

Lisämyyntiä yrityksellesi digimarkkinoinnin kautta?


Mainostoimistona olemme vuosien varrella tehneet virheet sinun puolestasi ja voimme auttaa sinua säästämään tuhansia euroja ja vuosia aikaasi oikean strategian kehityksessä.


Olemme viimeisen 3 vuoden aikana edistäneet asiakkaidemme myyntiä digimarkkinoinnilla yli 8 miljoonan euron edestä.


Tarvitsetko apua digitaaliseen markkinointiin?


Ota yhteyttä niin katsotaan, miten voisimme auttaa sinua kasvattamaan myyntiäsi.


Yhteystiedot: 040 595 7079, sam@refer.fi


Haluaisitko hankkia yrityksellesi liidejä Facebookin kautta?


Olemme tuottaneet asiakkaillemme viimeisen kolmen vuoden aikana yhteensä yli 100 000 liidiiä Facebookin kautta, joten jos harkitset liidimainontaa Facebookin kautta, ota yhteyttä ja kartoitetaan tilanteesi yhdessä.


Yhteystiedot: 040 595 7079, sam@refer.fi

11 views0 comments

Recent Posts

See All

Facebookissa tehtävä maksettu mainonta on entistä useammille yrityksille arkipäivää. Yleisesti Facebook-mainontaan ja somemarkkinointiin panostetaan, sillä ne mielletään perinteisiä mainoskanavia edul

bottom of page