top of page
Search
  • Ville Rekola

10 tapaa joilla pienyrityksesi saa enemmän näkyvyyttä Facebookissa


Facebook markkinointi saattaa olla pienyritykselle ajoittain haasteellista. Markkinoinnille kohdistettu budjetti sekä Facebookin jatkuvasti muuttuva algoritmi vaativat ajan hermolla pysymistä.


On sanottu, että Facebook sivustosi tykkääjistä noin 1 henkilö suhteessa 50 henkilöön näkee julkaisusi. On kuitenkin todettu olevan joitakin tekijöitä, joiden avulla voit kehittää ja parantaa julkaisujen näkyvyyttä. Olemme koonneet alle 10 kohdan listauksen joihin kannattaa kiinnittää huomioita, jotta Facebookin mainosominaisuuksista saisi parhaan hyödyn.

1. Julkaise tarkoituksellisesti

Julkaisun taustalla on suositeltu pitämään aina selkeä tarkoitus ja tavoite. Oletko valmis käyttämään markkinointibudjettia julkaisun boostaamiseen? Suosittelemme myös hyödyntään Facebook Insights työkalua selkeyttämään postaustahtia ja julkaisujen monipuolisuutta. Panosta siis julkaisujen valmisteluun ja mieti milloin julkaiset. Yleisesti on suositeltua julkaisemaan silloin kun yleisösi on aktiivisena, näin saadaan maksimoitua tavoitettavuus.

2. Hyödynnä julkaisukalenteria suunnitelussa

Julkaisukalenterin avulla saadaan maksimoitua tehokkuus ja ajankäyttö. Julkaisujen suunnitteluun voi hyödyntää esimerkiksi Plann, Preview, Buffer tai Sprout Social palveluita. Julkaisukalanteita hyödyntämällä saat julkaisuihisi yhteneväisen ilmeen ja selkeämmän strategian.

3. Optimoi profiilisivusi

Profiilisivun välilehdet palvelevat asiakasta selkeimmin, joten kannattaa panostaa välilehtien selkeyteen ja johdonmukaisuuteen. Etenkin palveluyrityksien osalta arvostelut -välilehti on elintärkeä! Mikäli olet myös välilehdillä linkittämässä muille sosiaalisen median sivustoille, kannattaa nämä keskittää yhden välilehden alle. Tai mikäli olet mainostamassa tulevaa tapahtumaa tai palkkaamassa uutta työntekijää, varmista myös näiden tiedon olevan korostettuna omassa välilehdessään.

4. Panosta yhteisöllisyyteen

Yhteisöllisyyteen perustuvat sivustot ovat avuksi orgaanisessa tavoiteltavuudessa verrattuna kaupallisiin yrityssivuihin Facebookissa. Saat asiakkaat tuntemaan itsensä arvostetuksi mikäli sivusi on vain kutsu -pohjainen, ja lähetät aina jokaiselle asiakkaalle henkilökohtaisen kutsun sivustolle.

Voit hyödyntää esimerkiksi sähköpostilistaasi, ja aina kun asiakas listautuu sähköpostistalle, lähtee hänelle samalla automaattinen kutsu Facebook sivulle.

5. Hyödynnä Facebook tarinoita

Facebook tarinat saavat julkaisujen luomisen tuntumaan huomattavasti rennommalta. Sisällön ei niinkään tarvitse olla linkitettynä yritykseesi, vaan voit julkaista ajankohtaisiin aiheisiin tai mielenkiintoisiin artikkeileihin ja julkaisuihin liittyen. Tavoitteena on pitää seuraajasi aktiivisena ja ohjata heidät profiiliisi.

Tarinoita luodaan enimmäkseen fiilis pohjalta ja voit näyttää tarinoiden kautta asiakkaille behind-the-scenes tyyppistä sisältöä.

6. Julkaise (pienellä) budjetilla

Lisäämällä hieman budjettia voidaan vaikuttaa suuresti saavutettavuuteen. Facebookin nykyinen algoritmi vaikuttaa niin suuresti näkyvyyden nykyään, jolloin orgaanisen sisällön tuottaminen on haasteellista. Usein video, jota on hieman boostattu sekä kuva-julkaisut menestyvät parhaiten.

7. Hyödynnä Facebooking tuotekatalogin mainoksia

Facebooking tuotekatalogin mainokset boostaavat dynaamista uudelleen kohdentamista, sekä kannustavat uusien tuotteiden löytämiseen ja sitoumukseen.

8. Hyödynnä Facebooking mukautettua yleisöä

Yksi Facebookin Mainosten Hallinnan hyödyllisiä ominaisuusia on mukautetun yleisön luominen henkilöiden pohjalta ketkä ovat katsoneet videoitasi. Voit mukauttaa kohdennusta esimerkiksi henkilöille, jotka ovat katsoneet aikaisemmista videoista yli 50%.

9. Testaa mainoksien sijoitteluja

Voit kokeilla esimerkiksi niin uutiskirjeitä sekä oikeanpuolisen-laidan mainoksia testataaksesi kumpi menestyy paremmin. Suosittelemme seuraamaan klikkauksien tai konversion määrää.

10. Hyödynnä Facebook Liveä

Asetu lähemmäksi asiakkaita rennon Facebook Liven kautta. Voit myös tallentaa Liven ja julkaista sen myöhemmin tarinoissa tai lisätä sen Facebook seinällesi.


Haluaisitko hankkia yrityksellesi liidejä Facebookin kautta?


Olemme tuottaneet viimeisen kolmen vuoden aikana yhteensä yli 100 000 liidiiä Facebookin kautta ja edistäneet asiakkaidemme myyntiä yli 8 miljoonalla eurolla. Jos harkitset liidimainontaa Facebookin kautta, ota yhteyttä ja kartoitetaan tilanteesi yhdessä.


Yhteystiedot: 040 595 7079, sam@refer.fi

6 views0 comments

Recent Posts

See All

Facebookissa tehtävä maksettu mainonta on entistä useammille yrityksille arkipäivää. Yleisesti Facebook-mainontaan ja somemarkkinointiin panostetaan, sillä ne mielletään perinteisiä mainoskanavia edul

bottom of page